| Program imprezy: 
 
 11.30 Praska Orkiestra Dęta – marsze wojskowe
 
 Część I – BLOK TURNIEJOWY I REKONSTRUKCJI HISTORYCZNYCH
 
 12.00 Wystrzał z falkonetu, oficjalne otwarcie turnieju i prezentacja uczestniczących drużyn.
 12.30 Bojowy Turniej Łuczniczy - Mazowiecka Rota Strzelcza Księcia Janusza.
 12.30 Turniej Bojowy Szabli (I tura walk)
 13.30 Pokazy Bractwo Rycerskie Miasta Nowa Dęba – (autorament cudzoziemski pod dowództwem księcia Karola Lotaryńskiego – muszkieterzy i pikinierzy, musztra, scenki rodzajowe, strzelanie z muszkietów i armat).
 14.00 Pokaz Korpusu Artylerii Najemnej z Knurowa – (wojsko Jenerała Artyleryi Koronnej Marcina Kątskiego, pokazy artylerii królewskiej i austriackiej, chędożenie armat, pobór rekruta i mianowanie na puszkarza, strzelanie z armat).
 14.30 Pokaz Polskiej Rewii Konnej – (ćwiczenia we władaniu bronią białą, drzewcową i miotającą jazdy husarskiej i tatarskiej)
 
 BLOK MUZYCZNY -  „MUZYKA  ŹRÓDEŁ”
 15.00 Koncert muzyki etnicznej KLEZMAFOUR.
 
 Część II – BLOK TURNIEJOWY I REKONSTRUKCJI HISTORYCZNYCH
 
 15.45 Turniej Bojowy Szabli (II tura - finał)
 16.15 Pokaz Bractwa Rycerskiego Zamku Szydłów – pospolite ruszenie uczestniczące w Odsieczy Wiedeńskiej: scenka "Męstwo Wuja - o zgubnych skutkach nadużywania alkoholu przez wojsko, pokaz strojów z epoki, pancerni i pospolite ruszenie, pokaz pojedynku - Bohun x Wołodyjowski, jako przykładu biegłości fechtunkowej przyszłego Hektora kamienieckiego i ulubionego żołnierza Jana III Sobieskiego.
 16.45 Pokaz Pierwszego Polskiego Stowarzyszenia Turniejowego Ligi Baronów – autorament narodowy - husaria, pancerni, jazda lekka, dragoni, pokaz uzbrojenia i wyszkolenia bojowego - gawęda o rotmistrzu Zygmuncie Zbierzchowskim - I bohaterze spod Wiednia.
 17.15 Pokaz Polskiej Rewii Konnej – pojedynki na broń białą. Popisy zręczności jazdy
 tatarskiej i szlachciców; akrobacje na koniu, strzelanie z łuku w pełnym galopie do tarczy i celów ruchomych.
 17.45 Pokaz sokolników z Wyborowej Chorągwi Pancernej "Falco" z Szydłowca - sokolnictwo, ulubiona sztuka łowiectwa Króla Jana III Sobieskiego.
 18.15 Pokaz Korpusu Artylerii Najemnej z Knurowa i PPST Liga Baronów  – Artyleria XVII w.- pojedynek armatni.
 18.45 Uroczyste zakończenie XVIII Warszawskiego Turnieju Rycerskiego o szablę Króla Zygmunta III Wazy, wręczenie nagród, armatni salut.
 
 BLOK JARMARKU RZEMIOSŁ DAWNYCH, RĘKODZIEŁA LUDOWEGO I ARCHEOOLOGII DOŚWIADCZALNEJ (ponad  30 stanowisk w godz. 11.30 – 19.00).
 
 Ośrodek Archeologiczny „Choina Horodyszcze” – prasłowiańska osada, obozy wojskowe Grup Rekonstrukcji Historycznych, huta pradziejowa, kuźnia kowala płatnerza, obróbka żelaza i wyrób broni, faktoria ZŁOTY WOŁOS – rzemiosła XVII w. - kaflarstwo, karczmarstwo, szlachecka komora (warsztaty), garncarstwo i wyrób papieru czerpanego – warsztaty, szewstwo i kaletnictwo pradziejowe, stroje historyczne, broń średniowieczna, repliki, wikliniarz - warsztaty, biżuteria i gry historyczne (pokazy), wyrób świec  - warsztaty, rękodzieło – zabawki ludowe, amulety, zioła i mydła zioła (susze ziołowe), mydła saracenów oliwkowe i ziołowe ( wyrabiane według metody z XIII w.), medaliony z mosiądzu i brązu (repliki ozdób historycznych), łuki, dzidy, rycerskie stroje dziecięce – dla małego rycerza i broń dla dorosłych, Metaloplastyka Historyczna, amulety runiczne wykonane z ceramiki, zęby dzika, lampki gliniano-łojowe, stroje historyczne, linoryt, grafiki średniowieczne grawerowane w metalu, staloryty, sztuka ludowa z drewna (kopańki, ceberki, czerpaki, chochle itp., piekarnia z minionych epok, decoupage - warsztaty, rękodzieło artystyczne – wyroby z naturalnych tkanin - bawełny, lnu i filcu, biżuteria ze srebra, brązu, skóry, zębów dzików i lisów, naszyjniki i bransolety z bursztynu, oraz wyroby rogowiarskie, płatnerstwo, kielichy zdobione metalem  szkło, dla dziewczynek toczki – księżniczki, obrazy na szkle, bukiety i dekoracje z suchych zbóż, lnu i traw oraz  suche pastele, łucznictwo, kram kaletniczy - sakwy, sakiewki, kaletki, karwasze, bransolety, notesy i księgi oprawione w skórę itp., ciesielstwo, garncarstwo – warsztaty
 Drukarnia Gutenberga
 
 BLOK ATRAKCJI DLA DZIECI (i nie tylko…)
 
 Gry rycersko-plebejskie (kołek kręciołek; cięcie jabłka toporem; łapanie Tatarzyna na arkan; rzut zapałką itp.
 Tajemnice XVII w. alchemików – doświadczenie i warsztaty (niewidzialne szkło, znikające moneta, bańki z suchego lodu/mleczne bańki, chmura w butelce, jajko i balon w butelce, szaszłyki z balonów, kolorowe wulkany, dżin w butelce, kartezjański nurek itp.)
 Klub Małego Einsteina (kieszonkowa burza, elastyczny gniotek, modele latające, ciecz super lepka, roboty elektryczne działające na Słońce, krojenie światła, film animowany)
 Wielkie Malowanie na płótnie – pt. Odsiecz Wiedeńska.
 Robotyka – warsztaty
 Kucykowa Zagroda
 Mini Park Rozrywki
 Biblioteka – książka za złotówkę.
 
 ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE MOŻLWOŚĆ ZMIAN W PLANIE GODZINOWYM IMPREZ Z PRZYCZYN NIEZALEZNYCH OD NIEGO.
 
 WIDZÓW UPRASZA SIĘ O ZACHOWANIE SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI PODCZAS POKAZÓW, NADZÓR NAD DZIEĆMI  ORAZ  PRZESTRZEGANIE WSZELKICH INSTRUKCJI PORZĄDKOWYCH OGŁASZANYCH PRZEZ ORGANIZATORA  IMPREZY.
 
 
 Źródło: DK Świt
 
 |