Spotkania informacyjne dotyczące przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku Drewnica - Zakręt
W związku z opracowywanym projektem pt.: „Określenie przebiegu projektowanej Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu DK nr 17 na parametrach trasy ekspresowej na odcinku węzeł „Drewnica” (z węzłem) na drodze S-8 – węzeł „Zakręt” (bez węzła) na drodze nr 2, wraz z materiałami do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Drewnica” – węzeł „Zakręt” oraz raportem o oddziaływaniu na środowisko” obejmującym m.in.: Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy, GDDKiA Oddział w Warszawie zaprasza wszystkich zainteresowanych na spotkanie informacyjne z udziałem władz samorządowych oraz mieszkańców Marek i Ząbek. | |
Spotkanie odbędzie się 13.02.2013 r. godz. 19.15 w budynku Trybuny Głównej na terenie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, ul. Słowackiego 21 w Ząbkach.
Zakres projektu obejmuje wariantową analizę przebiegu trasy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła "Drewnica" do węzła "Zakręt". Długość projektowanej trasy wynosi około 15 km i różni się w zależności od wariantu. Obszar objęty analizą znajduje się na terenie województwa mazowieckiego i obejmuje wschodnie fragmenty Warszawy, powiat wołomiński oraz miński. Planowana trasa przebiegać będzie przez miasta: Marki, Ząbki, Zielonka i Sulejówek oraz dzielnice Rembertów i Wesoła. Zaproponowane wariantowe rozwiązania trasy : Mapa - 1 Mapa - 2 Mapa - 3 Mapa - 4 Mapa - 5 Mapa - 6 Opracowanie projektowe uwzględnia budowę drogi klasy S, dróg dojazdowych i obsługujących, budowę węzłów drogowych, obiektów inżynierskich takich jak wiadukty, kładka dla pieszych, przebudowę fragmentów istniejącego układu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz przebudowę i usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną. Główne parametry techniczne drogi: - klasa techniczna drogi - S - prędkość projektowa - Vp = 100 km/h - prędkość miarodajna - Vm = 110 km/h - kategoria ruchu - KR-6 - liczba jezdni - 2 - liczba pasów ruchu jezdni - 3 - szerokość pasa ruchu - 3,50 m - pasy awaryjne - 2 x 2,50 m - pobocza gruntowe - 2,20 m Nowa trasa spowoduje zmniejszenie obciążenia ruchem na terenie Warszawy. Wpłynie na poprawę bezpieczeństwa użytkowników. Skróci również czas podróży, zwiększy komfort jazdy i poprawi płynność ruchu. Trasa ekspresowa S-17 jako Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie zamykać od wschodu Obwodnicę Warszawy. |